Jumaat, 26 April 2013

MPH Online, BB1M & Pos Laju punye cite...

بسم الله الرحمن الرحيم                                                  


Hi. Just nk kongsi pengalaman aku membeli buku di MphOnline gune BB1M nih. Alkisahnye, mggu lepas aku dengan penuh excited isi borang pesanan di MPHOnline coz boleh gune BB1M (dgn syarat beli atas RM100) plus buku yg aku nak ada diskaun lagi plus free delivery. Jadi sepanjang minggu aku pun duk excited menunggu bila aku punye barang akan sampai. Dipendekkan cite, semalam aku menunggu bilelah pos laju dtg coz status barang aku kt lmn web die tls brg aku tgh attempting delivery. Tunggu punye tunggu, xsampai2 pon pos laju aku nih. Aku punye la fikir bile die nak tepon untuk cakap barang aku ade sampai. Last2 dalam pukul 8 mlm br die update tls dlm pukul 5 lbh ckit die datang but unable to deliver cz penerima xde time tu. Huh. Hangin gak aku bile bace. Coz dlm terma & syarat Mph On9 mmg die ada kate Pos laju akan contact customer utk arrange time of delivery. Aku geram gak coz koman2 die tak contact utk arrange time of delivery, apa salahnye call aku time die da datang tue dlm seminit dua utk tanya ada tak aku time tu barulah bagi sorry note.

Pagi tadi, aku try check poslaju aku kat pejabat kediaman coz aku da agak tentu ada sorry note ni. Mmg betul ade. Die suh collect barang kat Pusat Poslaju KL. Sabar2x. Aish… Pastu kwn aku cdg called customer care die utk request 2nd delivery & kt sorry note tue pun ade tls cara2 nk request 2nd delivery (utk poslaju shj). Jadi, aku pun try call Customer care die (1-300-300-300) utk request balik 2nd delivery. Nasib baik boleh je & cik tue ckp hari isnin die akan hantar balik. Aku pun da lega sikit die ckp camtu. Time tu aku pun adu lah jugak kat cik customer care tu yg aku tunggu punya tunggu poslaju utk call aku cakap brg da sampai tapi xde. Pastu cik tu ckp mmg poslaju tak akan call penerima. Aku pun ckp lagi yg mphonline punya term & syarat cakap poslaju mmg akan call customer. Lepas tue br cik ni ckp camtu die akan take note mtk posmen tu call aku time nk hntr barang tu. Lega... Jadi, kt tgk je lah camne hr isnin ni cmne. Doa2 dimudahkan kerje.. Da~

P/s: Jadi, kesimpulan disini adalah.......herm.... Bersangka baiklah dgn sume orang. Apa kes?haha

Tiada ulasan: