Isnin, 12 Disember 2011

Hati elok untuk tambah darah? No Way!!!

بسم الله الرحمن الرحيم
Source: Fakta menarik tentang buah delima

Ingat tak kalo kite kurang darah je, orang tentu akan suggest salah satunye makan hati. Biasenye hati ayam la.ak xtau la kalo ade hati lain untuk dimakan coz aku mmg jarang makan organ dlmn haiwan ni.. tapi kalo kite pk balik, dalam islam sendiri pon xbagi makan organ dalaman haiwan coz xelok untuk kesihatan.. tapi aku agak musykil bile org kate kalo kurang darah, mknlah hati haiwan..herm..oleh sebab aku nie mempunyai masa terluang, ak pon try je cari ape makanan yg elok untuk tambah darah & aku came across 2 lmn web ni..sgt elok untuk dibaca & dijadikan pengajaran & panduan..aku pon suggest dari korang makan organ dalaman haiwan tue, better korang makan sayur bayam ke or buah delima ke.. aku pun da byk kali je derma darah & setiap kali pas derma, aku pon elak makan hati coz aku xsuke & mmg Islam xgalakkan sgt, jadi aku hanye makan nasi cam biase plus sayur n ikan2..alhamdulillah setakat nie nk derma darah xde hal je... So, bawah nie ade 2 laman web yg blh dirujuk..rajin2la tengok & bace..insya-Allah sume ni ilmu.xsia2 je kalo korang bace,ok...^^


P/s: aku nk makan buah delima yg br dibeli di Nilai hari tue..he....


Tiada ulasan: